سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

شوخی با قوانین جالب راهنمایی رانندگی در کشورهای جهان

خرید تابلوی راهنمایی و رانندگی و نصب آن در محل مناسب یکی از مهمترین فعالیت هایی است که جهت کاهش تصادفات انجام می شود. اما چیزی که میخواهیم در اینجا راجع به آن صحبت کنیم شوخی هایی است که در برخی از کشورها با قوانین راهنمایی رانندگی می شود. پس با ما همراه باشید.

در برخی کشور های دنیا که کشور ما جزو آنها نیست قوانین راهنمایی رانندگی جالبی وجود که بد نیست حالا در حال گرفتن گواهینامه رانندگی هستین برای تنوع از قوانین راهنمایی رانندگی در کشور های دیگه هم مطلبی بخونید لذت ببرید.یک استادی میگفت مقررات راهنمایی رانندگی هر کشوری فرهنگ و خوی مردمش رو تعیین میکنه در اینجا هم میتونید مقداری از طرز فکر مردم کشور های مختلف را در قالب مقررات رانندگیشون ببینید  .

دانمارک

در دانمارک قانونی هست که راننده را پیش از حرکت باید زیر خودرو اش را نگاه کند که مبادا کسی زیر آن خوابیده باشد! البته فکر نکنم منظورشون اینه که ادماشون میرن زیر ماشین ! شاید بخاطر گربه ها باشه !

هنگام رانندگی در روز باید از نور بالا استفاده کرد ! تا سایر رانندگان حواس خود را به وسایل نقلیه اطراف جمع کند!

اسپانیا

روزهای فرد اگر قصد پارک کردن خودروی تان را دارید باید مقابل خانه هایی با پلاک های فرد پارک کنید و روزهای زوج مقابل خانه های با پلاک زوج! به نظر میرسه برای عدالت در مزاحمت ایجاد کردن برای مردم باشه ! یعنی اونا قانون پارک مساوی پنچری ندارن ؟

سوییس و بلژیک

هرکس در این کشور قصد دوچرخه سواری دارد باید بیمه سالانه خریداری کرده و بر چسب آن را به دوچرخه اش نصب کند. سوییسی ها دوس دارن همه چی به پول و بیمه ربط بدن !

 

در بلژیک دوچرخه سوارها می توانند در هر جهت حتی در خیابان های یکطرفه دوچرخه سواری کنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

 ژاپن

ژاپنی ها حتی در قوانین راهنمایی رانندگی هم به با ادبی مشهورن. اگه آب توی خیابون بر اثر عبور ماشین روی عابرین پیاده بریزه راننده جریمه میشه.

آلمان

اگر بنزین خودروی شما تمام شد و مجبور شدی پیاده بشی و چند قدم پیاده روی کنی ، در اینجا شما دو کار خلاف قانون انجام دادید یکی به بنزینتون توجه نکردید و دیگری تو بزرگراه پیاده روی کردین .پس بر هر خلافی دو جریمه موجود و بر هر جریمه اشکی واجب !

روسیه

رانندگی با خودروی کثیف در حدی که بتوانید روی آن عکس کشیده یا مطلبی(مثلا لطفا من را بشویید) بنویسید ممنوع است و قطعا جریمه میشوید. حالا با وجود این قانون یه قانون دیگه ای هم هست که باید حتما ماشین رو ببری کارواش و اگه خودت بشوری جریمه میشی . علنا این قانون برا حمایت از صنف کارواش دارن هست !

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، اگر در جاده ای، چوپان و گله ای حضور داشته باشد حق تقدم با اوست. راننده باید خودروی خود را متوقف کند تا چوپان گله خود را از میان جاده عبور دهد، در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

کاستاریکا

در این کشور اگر کسی در حال رانندگی نوشیدنی الکلی بنوشد و رانندگی کند، غیر قانونی نیست، اما اگر تصادف کند و الکل خونش از حد مجاز بالاتر باشد، جریمه نقدی نمی شود، بلکه دربست به زندان منتقل میشه !

خرید تابلوی ترافیکی

در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین تابلوهای ترافیکی مطالب جالبی وجود داره که خوندن اونها خالی از لطف نیست.

اما برسیم به تابلوهای ترافیکی. درباره تابلو های ترافیکی هم مطالب جالبی وجود داره. فروشگاه ایمن ترافیک کالا انواع تابلوهای ترافیکی و تابلوهای اسامی معابر را بفروش میرساند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا